מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה
  • הצהרת נגישות

מכונת הכרסום והחריטה Miyano BNE-51MSY אצל קבלן המשנה בממרסיסייד

Citizen Machinery הבריטית, סיפקה מחרטות בעלות ראש קבוע מסדרת Miyano והיא הספקית של ארבע מחרטות ה-CNC הקיימות בעלות הראש המחליק של Cincom, הנמצאות בשימוש במפעל בפרסקוט מאמצע שנות ה-90. תריסר דגמים ישנים יותר, שהיו אחראים כל אחד על הייצור של שישה גלי פיקות במקביל, הוחלפו כולם. החברה בעלת מחרטות Cincom בעלות ראש מחליק עם כושר עיבוד עד 32 מ"מ הנמצאות בשימוש משנת 2014 ועם דגם חדש יותר בעל כושר עיבוד עד 20 מ"מ שמשתמש בטכנולוגיית ריסוק השבבים הבלעדית של Citizen‏ – LFV.

ילדיו של מייסדי החברה, מנהלים יחד את תחום קבלנות המשנה: טיילור סטיוארט ונטלי. טיילור מספר: 90% ממחזור החברה מגיע מייצור מדויק של חלקים, שרבים מהם מצריכים עיבוד שבבי פריזמטי ממושך, לכן הבחירה במכונת כרסום וחריטה חיונית להצלחתנו."

''התחלנו בשדרוג המחרטות הקיימות עם ראש קבוע והחלפנו אותן בשנת 2018 במכונות Miyano. זו הייתה תגובה לעלייה בביקוש שהואץ עם רכישת שלוש מכונות BNE-51MSY במרווח של חודשיים. היכולת לטפל במוטות בקוטר 51 מ"מ והמרכז המסתובב בעל הציר הכפול ביחד שני עם הצריחים החיים בעלי 12 התחנות שלו, כשהצריח העליון כולל גם ציר Y, מתאימים במיוחד לצרכים שלנו. המכונה יעילה ביותר בעיבוד שבבי מאוזן של רוטינות מורכבות בשני הצירים, מה שמאפשר לנו לקצר את זמני העיבוד ב-20 עד 40 אחוז לעומת המחרטות הקודמות שלנו. היא עונה על הביקוש המוגבר לאספקה של חלקים בעלי ערך מוסף גבוה במחירים תחרותיים''.

החברה בדקה מחרטות מיצרניות אחרות במהלך שדרוג המפעל ובמבחנים השוואתיים, ה-BNE-51MSY הציעה את זמני ה-TAKT הקצרים ביותר. בנוסף, יחס עלות-תועלת שלה היה גבוה משמעותית ממכונות אחרות שנבדקו. המחרטות הראו שהן מסוגלות לעמוד בקלות בדרגת חופש של 20 מיקרון בממדי המוצר המעובד. סיבה אחת למהירות המרשימה של המחרטה היא טכנולוגיית בקרת המיזוג של Citizen, שמאפשרת לציר המשני לעקוב אחר הצריח העליון כדי לאפשר חיתוך לאחור, בעוד שאותו צריח מבצע פעולות של חיתוך לפנים על גבי המוט בציר הראשי. שלושה כלים חותכים בו-זמנית כאשר הצריח התחתון פועל במקביל, מה שמאפשר ליהנות מביצועים של מחרטה בעלת שלושה צריחים – במחיר נמוך יותר משמעותית.

יתרון נוסף טמון בכך שהמפעילים ב-Bryken מעריכים את השימוש בגלגל הידני, המבוקר באמצעות בקר של Mitsubishi, המאפשר הפעלה של מחזור עיבוד שבבי מלא לצורך אימות של התוכנית וגילוי התנגשויות אפשריות.

במהלך השנים, כוחות השוק הכתיבו ל-Bryken מעבר למכונות חריטה בעלות ראש קבוע לצורך ייצור של רכיבים מורכבים יותר ובעלי קוטר גדול יותר. הפרויקטים הפשוטים יותר עברו ברובם לייצור בחו"ל. עם זאת, קרוב לשליש מהמחרטות במפעל הן עדיין מחרטות בעלות ראש מחליק. ארבע המכונות של Citizen Cincom הן המכונות החדשות ביותר במפעל – שלוש מחרטות M32-VIIIומכונה אחת מדגם L20-XIILFV. המספרים הקרדינליים מציינים את הקוטר המרבי של המוט.

מכונת ה-L20-XIILFV, שהותקנה במאי 2018, נרכשה לייצור רכיבים מחומרים קשיחים כדוגמת Monel‏, Inconel, סגסוגת טיטניום ופלדת אל-חלד מסוג 440C, עבור תעשיית קידוחי הנפט והגז התת-ימיים. מתכות אלה מייצרות שבבי מתכת סיביים שמפיקים תועלת רבה מהפונקציונליות של רטט בתדר נמוך (LFV) המובנית במערכת ההפעלה בבקר של Mitsubishi.

טיילור סיפר: "צפינו בהדגמה של טכנולוגיית ה-LFV באולם התצוגה של Citizen בבושי והתרשמנו מהאופן שבו השבבים נשברים ואינם סותמים את המכונה או מסתלסלים סביב הרכיב או הכלי. כך מתאפשר לנו להשאיר את המכונה פועלת ללא השגחה לפרקי זמן ממושכים". "ניתן להפעיל או להפסיק את פונקציית ה-LFV באמצעות פקודות G-code בתוכנית. אנו משתמשים בה לסיבוב בציר הראשי ולקידוח צירי בציר המשני של ה-L20 ומפסיקים את פעולתה כדי למקסם את שיעור הסרת המתכת בעת כרסום באמצעות הכלים החיים."

"ניסינו ליצור חלקים מהמתכות האקזוטיות האלה במחרטות אחרות עם ראשים מחליקים, אבל שבבי המתכת לא נשברו, גם באמצעות קרר בלחץ גבוה. אורך חיי הכלים היה כל-כך קצר, עד כדי פגיעה משמעותית ברווחים." "כעת כלי החיתוך מחזיקים פי שניים לפחות, ובנוסף זמן ההשבתה של המכונה קצר יותר וכמעט שלא מיוצרים חלקים פגומים."

התחלנו בפריסה של טכנולוגיית הרטט בחיכוך נמוך במגוון המחרטות שלנו בעלות הראש הקבוע מסדרת Miyano, עם ההכרזה על BNA-42GTYLFV ומר טיילור עוקב מקרוב אחרי פיתוח זה. הוא הצביע על כך שקבלני המשנה כמעט ואינם יודעים אילו הזמנות הם יקבלו ואילו חומרים הם יתבקשו לעבד. טכנולוגיית LFV אינה תוכנת מאקרו לקידוח אנכי שנוטה לגרום לבלאי מוקדם של כלים, אלא מובנית במערכת הבקרה. יכולת מובנית זו לריסוק שבבים מועילה במיוחד בעת עיבוד שבבי של פלדת אל-חלד, נחושת ופלסטיק וכן של סגסוגות ניקל וטיטניום.

טיילור סיכם, "אנו רוכשים מ-Citizen מחרטות רבות מאחר שהחברה מציעה מגוון רחב של מכונות שמשתמשות בטכנולוגיה מתקדמת. בנוסף, אנחנו נהנים מהתמיכה שהחברה מעניקה, ובמיוחד מהיישומים ההנדסיים ומההדרכות שהיא מספקת. החברה והציוד שהיא מייצרת ומוכרת שיפרו באופן משמעותי את היעילות התפעולית שלנו."

פורסם בניתוחי מקרה